Jakie korzyści daje link building? Tłumaczy SEM House

Bez e-marketingu żaden biznes nie mógłby się obecnie rozwijać. Dobrze zaprojektowana i ciekawa strona internetowa to dopiero pierwszy krok na drodze do wypromowania marki w Internecie. Trzeba jeszcze sprawić, aby witryna była rozpoznawalna i łatwa do odnalezienia przez potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Za pomocą pozycjonowania stron, czyli SEO. Jednym z kluczowych działań SEO jest link building. Przeczytaj artykuł i sprawdź, co to jest link building i jakie korzyści daje.

Jak wypromować swoją stronę internetową? Postaw na SEO!

Dobra widoczność strony internetowej w Google powinna być podstawą każdego planu e-marketingowego. Tylko wtedy oferta firmy ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Na szczęście istnieje branża – na styku marketingu i IT – profesjonalnie zajmująca się tym zagadnieniem, a jest nią SEO (z ang. Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie stron internetowych.

W skrócie SEO to wszystkie działania poprawiające techniczne i contentowe aspekty witryny, które mają sprawić, że uzyska ona lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania w Google.

Link building – jedna z kluczowych strategii SEO

Jedną z kluczowych strategii SEO jest tzw. link building, czyli prościej mówiąc – budowanie sieci linków związanych z daną witryną. Link building znacząco wpływa na rozpoznawalność strony internetowej oraz pomaga jej znaleźć się wysoko w rankingach wyszukiwarek. Wyróżniamy dwa rodzaje tej strategii: link building zewnętrzny oraz link building wewnętrzny. Na czym polega różnica pomiędzy nimi?

Link building zewnętrzny polega na pozyskiwaniu linków do strony z zewnętrznych źródeł, takich jak: serwisy informacyjne, portale branżowe, strony czy blogi tematyczne i wiele innych. Z kolei link building wewnętrzny to linkowanie wewnątrz strony internetowej, czyli budowanie sieci łączącej różne treści na stronie w logiczny i przyjazny dla użytkownika sposób.

Link building – korzyści dla Twojego biznesu

Nie bez powodu link building stanowi ważną część procesu SEO. Linkowanie zewnętrzne ma wiele plusów: winduje stronę na wyższe pozycje w Google, zwiększa ruch organiczny w witrynie, a także buduje rozpoznawalność i autorytet marki. Nie tylko świetnie działa na parametry SEO, ale i ma charakter czysto reklamowy.

Linkowanie wewnętrzne również wpływa korzystnie na algorytmy wyszukiwarek. Nie jest to jednak jego jedyna zaleta. Doskonale porządkuje treści na stronie internetowej, zwiększając jej przejrzystość i podnosząc komfort użytkowania, co z kolei przekłada się zadowolenie i zaangażowanie klientów odwiedzających witrynę danej marki.

Dlaczego warto przekazać działania linkbuildingowe specjalistom?

Jedno jest pewne: link building przynosi wymierne korzyści. Zwiększa ruch na stronie, poprawia widoczność domeny w Internecie, umacniając autorytet marki i przekładając się na większą liczbę klientów i większe zyski

Warunek jest jednak jeden: link building musi być przeprowadzony w przemyślany sposób. Dominik Fajferek, Head of SEO marki SEM House, przedstawia, jak zrobić to dobrze: „Linki zewnętrzne nie mogą pochodzić z przypadkowych źródeł. Muszą być bezpieczne i wiarygodne dla algorytmów. Specjaliści SEO pozyskują linki z wartościowych stron, publikując artykuły sponsorowane lub umieszczając linki w już istniejących treściach. Znaczenie ma nie tylko sam fakt publikowania treści odsyłających do domeny naszej marki, ale również takie aspekty jak jakość publikacji, słowa kluczowe czy brzmienie samych linków (w postaci anchorów)”.

Sytuacja podobnie wygląda w przypadku linkowania wewnętrznego – sztuką jest bowiem tak stworzyć sieć powiązań na stronie, by była ona przyjazna zarówno dla algorytmów, jak i użytkowników.Dlatego też warto skorzystać z pomocy specjalistów SEO – takich jak SEM House – którzy przygotują i zrealizują profesjonalną strategię linkbuildingową, dopasowując ją do potrzeb konkretnej marki i jej strony internetowej.

Damian Kwaczyński
Damian Kwaczyński
Inżynier mechaniki, przyszły ojciec Julki.

Powiązane artykuły

Ostatnie artykuły