Jakie są podstawowe zasady Outsorcingu?

Outsourcing to określenie dla usługi, która polega na tym, że część zadań, procesów bądź funkcji w ramach danego przedsiębiorstwa wykonuje zewnętrzny dostawca. Zadaniem firmy świadczącej usługi outsourcingu jest znalezienie wykwalifikowanych pracowników, którzy następnie wykonują usługi na rzecz klienta. Organizacja, która korzysta z usług firmy outsourcingowej, określana jest jako klient. W poniższym artykule wyjaśniamy, jakie są podstawowe zasady outsourcingu.

Outsourcing – czym jest i jak działa?

Outsourcing (z ang. outside-resource-using – wykorzystanie zewnętrznych zasobów) to wyspecjalizowana usługa, z której korzystają miliony firm na całym świecie. Polega ona na tym, że profesjonalna firma outsourcingowa wykonuje na rzecz swojego klienta – danej firmy – określone zadania. 

To firma outsourcingowa musi zadbać o to, by znaleźć wykwalifikowaną kadrę pracowniczą oraz by wszystkie zadania były wykonywane zgodnie z podjętymi ustaleniami. Klient, czyli firma korzystająca z usług outsourcingu, kontroluje podmiot wykonujący zadania, a w razie jakichkolwiek uchybień ma prawo do podejmowania stosownych interwencji.

We współczesnym świecie rola outsourcingu dynamicznie rośnie – usługa ta jest popularna w bardzo wielu branżach, m.in. w IT, marketingu i reklamie, produkcji towarów i w wielu innych obszarach. Podstawowym atutem outsourcingu jest fakt, iż w ten sposób przedsiębiorstwa mogą ograniczać koszty związane z rekrutacją pracowników czy prowadzeniem szkoleń, a z drugiej strony mają elastyczny dostęp do wykwalifikowanej kadry świadczącej usługi na najwyższym poziomie. 

Podstawowe zasady outsourcingu

Każda firma, która chciałaby skorzystać z outsourcingu, powinna wiedzieć o tym, że istnieje szereg zasad, o których trzeba pamiętać. Przed nawiązaniem współpracy z jakąkolwiek firmą outsourcingową należy przeprowadzić bardzo dokładną analizę procesów wewnętrznych oraz zasobów, którymi dysponujemy. Na bazie zebranych danych należy później określić, które obszary wykazują się największym potencjałem w zakresie możliwości poddania ich outsourcingowi.

Kolejna kwestia to oczywiście wybór dostawcy. Podczas podejmowania tej decyzji trzeba zwrócić szczególną uwagę na doświadczenie firmy, jakość świadczonych usług, cenę oraz opinie dotychczasowych klientów.

Strony powinny też dogadać się co do tego, jakie usługi będą objęte outsourcingiem oraz przez jak długi czas. Warto też dowiedzieć się, ilu pracowników zapewni firma outsourcingowa oraz jakie będą ich umiejętności. Po negocjacjach i podpisaniu umowy następuje implementacja outsourcingu. W tym czasie klient powinien wnikliwie kontrolować, czy dostawca wykonuje usługi zgodnie z wcześniej ustalonymi warunkami oraz monitorować efekty współpracy.

Talent Network w Mindbox, czyli najlepsza forma outsourcingu IT na rynku

Jedną z najlepszych firm świadczących usługi w zakresie outsourcingu IT jest Mindbox. Talent Network na mindboxgroup.com to gwarancja, że otrzymamy wsparcie najlepszych branżowych specjalistów w takiej formie, jaka najbardziej nam odpowiada. Mindbox posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji rozmaitych projektów z zakresu nowych technologii, które są wspierane przez najlepszych branżowych specjalistów. 

Mindbox działa na pięciu kontynentach w ponad 30 krajach świata. Do tej pory zrealizowano 20 tysięcy różnorodnych projektów, a w każdym miesiącu Mindbox zatrudnia kolejnych około 20 nowych pracowników. Konsultanci Mindbox wyróżniają się szeroką wiedzą oraz doświadczeniem – umieją stosować narzędzia i technologie IT od ponad 100 dostawców z całego świata. Zatrudniani przez Mindbox specjaliści korzystają na co dzień z najbardziej zaawansowanych rozwiązań informatycznych na rzecz swoich klientów, aby pomagać im przeprowadzić cyfrową transformację biznesu.

Szczegółowe informacje na temat oferty Talent Network w Mindbox dostępne są na https://mindboxgroup.com/pl/.

Artykuł dostarczony przez partnera strony.

Damian Kwaczyński
Damian Kwaczyński
Inżynier mechaniki, przyszły ojciec Julki.

Powiązane artykuły

Ostatnie artykuły