Telefon zaufania to bezpłatna infolinia dla wszystkich osób w kryzysie psychicznym. Taka rozmowa telefoniczna jest całkowicie anonimowa. Doradca, z którym się połączysz, to osoba, której możesz zaufać i opowiedzieć o wszystkim, co cię boli. Jej rolą jest wysłuchać cię i pomóc ci w możliwie najlepszy sposób.
W Polsce dostępne są dwie infolinie:
- 116111 – całodobowy numer Telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży
- 116123 – numer pomocy psychologicznej dla osób w kryzysie; działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 14 do 22.
Czy zdarzyło ci się kiedyś powiedzieć: boję się zadzwonić na telefon zaufania? Przekonaj się, że nie ma czego się bać. Jeśli chcesz wiedzieć, czy telefon zaufania jest anonimowy oraz jak wygląda rozmowa w telefonie zaufania, czytaj dalej.
Zobacz: Pelie – opinie, kod rabatowy, zwroty, forum, dostawa, czas dostawy
Boję się zadzwonić na telefon zaufania – co robić?
To ty decydujesz o tym, jak będzie przebiegać rozmowa z pracownikiem telefonu zaufania. Możesz w każdej chwili ją przerwać lub zmienić temat. Osoby, które są po drugiej stronie, do niczego nie będą cię zmuszać. Rozmowa z telefonem zaufania jest całkowicie anonimowa. Nawet jeśli się przedstawisz, podasz szczegóły ze swojego życia, sprawa nigdy nie ujrzy światła dziennego.
Jeśli znasz kogoś, kto mówi boję się zadzwonić na telefon zaufania, wyjaśnij mu spokojnie, że nie ma się czego obawiać. Najważniejsze jest, by sięgnął po profesjonalną pomoc.
Czy telefon zaufania jest anonimowy?
Tak. Każda rozmowa z doradcą jest anonimowa. Możesz podać swoje dane, jeśli w ten sposób wygodniej będzie ci rozmawiać. Nie musisz jednak się przedstawiać. Pracownik telefonu zaufania jest po to, by ci pomóc. Podajesz mu tyle informacji, ile chcesz.
Pamiętaj, że możesz rozmawiać szczerze i otwarcie. Żadne informacje nie będą przetwarzane ani przekazywane innym osobom. Możesz czuć się bezpiecznie.
Poniżej sprawdzisz telefon zaufania dla dorosłych opinie dzwoniących.
Zobacz: Czy w poprawczaku można mieć telefon?
Telefon zaufania dla dorosłych opinie
Powszechnie panuje przesąd, że to młodzież miewa kryzysy psychiczne i potrzebuje pomocy ze strony psychologów. Nie ma to jednak zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością. Dorośli także doświadczają problemów ze zdrowiem psychicznym i nie radzą sobie z emocjami. W takiej sytuacji powinni zgłaszać się po pomoc. Mogą wybrać telefon zaufania dla dorosłych opinie na jego temat można znaleźć w sieci.
Wśród osób dorosłych, które dzwonią na infolinię pomocową, często zdarzają się tacy, którzy szukają pomocy, bo przerosło ich tempo własnego życia. Oczekiwania i presja społeczna spowodowały, że cały czas pędzą przed siebie i są tym bardzo zmęczone. Kiedy chcą się zatrzymać, obawiają się reakcji ogółu. Z jednej strony nie chcą pokazać słabości. Z drugiej wiedzą, że dłużej nie dają rady żyć tak, jak do tej pory.
Opinie użytkowników na temat telefonu zaufania
Osoby, które dzwonią na telefon zaufania, często chciałyby uzyskać na infolinii kompleksową pomoc. Niestety nie na tym polega działanie takich linii telefonicznych. Jak wygląda rozmowa w telefonie zaufania? Czy to porada psychologiczna? Doradcy, którzy pracują w telefonie zaufania nie zawsze są psychologami. Ich rolą jest wesprzeć osobę dzwoniącą w kryzysie, ale nie są w stanie wykonać pracy terapeutycznej podczas rozmowy. Telefon zaufania jest po to, by w trudnych chwilach porozmawiać z kimś, wyrzucić z siebie emocje. W praktyce jednak zwykle dzwoniący potrzebują tradycyjnej psychoterapii w gabinecie.
Pracownikami telefonów zaufania nie zawsze są osoby z wykształceniem psychologicznym, czy medycznym. Każdy kandydat przechodzi przez szczegółowy proces rekrutacji. Później uczestniczy w szkoleniu, które przygotowuje go do pracy. Wszyscy doradcy z infolinii mogą konsultować się z psychologami. Uczestniczą w tzw. superwizjach, na których mogą opowiadać o emocjach, które towarzyszą im w pracy albo radzić się, jak postępować w przypadku określonych problemów dzwoniących.
Jak wygląda rozmowa w telefonie zaufania?
Osoby, które mają doświadczenie w dzwonieniu na telefon zaufania, mówią, że niestety linia często bywa zajęta. Choć w każdym telefonie zaufania pracuje więcej niż jedna osoba, zdarza się, że dzwoniących jest tak wielu, że trzeba czekać na połączenie.
Rozmowa z pracownikiem telefonu zaufania nie ma ograniczeń czasowych. Każdy może rozmawiać tak długo, jak potrzebuje. Pracownik czasem dopytuje o jakieś szczegóły, np. chce wiedzieć, czy dzwoniący szukał pomocy u psychologa albo mówił o swoim problemie nauczycielom w szkole.
Wielu dzwoniących pyta, czy telefon zaufania jest anonimowy, więc pracownicy każdorazowo potwierdzają, że w czasie rozmowy można czuć się swobodnie i bezpiecznie.
Zobacz: Footwear Store – opinie, czy jest legit, forum, podróbki?